منو

بردگیم ایرانی دندون گرد ها (Scallywags)

10056580

185,000 تومان

توضیح

بازی هیجان انگیز و جذاب

دندون گرد ها


  • ۲ تا ۶ نفر
  • ۸ سال به بالا
  • ۱۵ تا ۳۰ دقیقه

داستان بازی
این سکّه‌ها، حقّ منِه، سهمِ منِه
دری به تخته خورده و جناب‌عالی و هم‌پالگی‌هاتونکه از دزدان‌دریاییِ زحمت‌کش و سخت‌کوشِ دریای کاراییب تشریف دارین با سَر افتادین تو مخزن طلا
سکّه‌های طلارو  بریزین وسط و کارتاتونو جوری بازی کنین که سکّه دُرشت‌ها گیرِ شما بیاد و خرده‌ریزه‌هاش نصیبِ رُقبای دندون‌گِردِ نه‌چندان محترمتون بشه
اون‌چه رو که حقّ‌تونه، بگیرین ولی زیادی هم طمع نکنین وگرنه ممکنه مجبور بشین بقیه‌ی عُمرِتونو صرفِ پوسیدن در کفِ اقیانوس آرام بکُنین


محتویات جعبه:
۵۴ تا کارت
۴۰ تا سکه
چند تا قانون


هدف بازی:
دَخلِ رُقبای بدذات و دندون‌گِردِتونو بیارین و دُرشت‌ترین سکّه‌های طلای ممکنو واسه خودتون سَوا کنین
کارت‌های عملیاتو یکی یکی بازی کنین و با استفاده از دستوراتِ اون‌ها، سکّه‌های وسطِ میز (یا سکّه‌های رُقبا) رو بقاپین و بذارین پیشِ‌روی خودتون و گنجینه‌ی شخصی‌تونو تشکیل بدین تا این‌که همه‌ی بازیکن‌ها دقیقاً ۸ تا سکّه (تو بازی‌های ۲ نفره و ۳ نفره) و یا ۶ تا سکّه (تو بازی‌های ۴ نفره و ۵ نفره و ۶ نفره) پیشِ‌روشون (تو گنجینه‌شون) داشته باشن!
بعدش ارزشِ کُلّیِ گنجینه‌تونو حساب کنین! کسی که گنجینه‌ش از همه با ارزش‌تر باشه، برنده‌ی بازی می‌شه


آماده‌سازی
 ۱-سکّه‌ها رو بریزین وسطِ محوّطه‌ی بازی‌تون.
سکّه‌ها باید همون‌طور که روی میز می‌افتن (چه به‌رو و چه به‌پُشت) همون‌طور باقی بمونن
 (روی سکّه‌ها ارزش‌شون نوشته شده و پُشت‌شون، تصویرِ «شخصیت دکترگیمز» دیده می‌شه)
سکّه‌ها رو طوری مرتّب کنین که همه‌ی بازیکن‌ها به راحتی بتونن همه‌شونو ببینن و تشخیص بدن. اسمِ این سکّه‌ها رو می‌ذاریم
سکّه‌های وسط
۲-کارت‌ها رو بُر بزنین و به هر بازیکن، ۳ تا کارت بدین. کارت‌های خودتونو نگاه کنین ولی به رقبا نشون ندین
۳-کارت‌های باقی‌مونده رو به‌شکل یه ستون، در وسط محوطه‌ی بازی، در دسترسِ همه‌ی بازیکن‌ها بذارین! این می‌شه «ستون کارت‌ها
روش بازی
بازیکنی که خنده‌دارترین جوک‌و راجع‌به دزدهای دریایی تعریف کنه، بازی رو شروع می‌کنه؛ بعدش بازی در جهت ساعت‌گرد -از سمت چپ- ادامه پیدا می‌کنه

 توی نوبت‌تون، یکی از این ۳تا عملیات‌و انجام می‌دین
۱-یه سکّه‌ی رو-نشده برمی‌دارین: می‌تونین یکی از سکّه‌های رو-نشده‌ی وسط‌و بردارین و به گنجینه‌تون اضافه کنین (بذارین پیشِ‌روی خودتون)! واضح و مُبرهنه که نمی‌تونین قبل از برداشتنِ سکّه‌ی مذکور، ارزشِ‌شو چک کنین (دندونِ اسبِ پیشکشی رو نمی‌شمُرن که)
یا
۲-یه کارت عملیات بازی می‌کنین: می‌تونین یکی از کارت‌های دستِ‌تونو بازی کنین. با یه صدای خَفنِ دزد دریایی‌وارِ بلند و رسا، اسمِ کارتی رو که می‌خواین بازی کنین، اعلام کنین و بعدش، دستوری رو که پایین کارت نوشته شده، اجرا کنین! (برای اطلاعات بیش‌تر، بخش «عملیاتِ کارت‌های عملیات!» رو ببینین!) آخرش هم کارت بالاییِ ستون کارت‌ها رو رو می‌کنین و تمام!
یا
۳-یه کارت می‌سوزونین و نوبت‌تونو رَد می‌کنین - اگه نتونین هیچ‌کدوم از عملیات‌های ۱ و ۲ رو انجام بدین، هیچ مشکلی نیست، عملیات ۳ رو انجام می‌دین و نوبت‌تونو رد می‌کنین!! یکی از کارت‌های دستِ‌تونو می‌سوزونین و
 و کارتِ بالاییِ ستون کارت‌ها رو برای خودتون برمی‌دارین

نظرات کاربران

نوشتن نقد و نظر